Η λεγόμενη «μέτρια» κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να είναι πιο επικίνδυνη από όσο νομίζετε

Μια νέα μελέτη δείχνει ότι πολλοί Αμερικανοί πιστεύουν ότι η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ αυξάνει τον κίνδυνο προβλημάτων υγείας, συμπεριλαμβανομένου του θανάτου, της αναπηρίας και των χρόνιων ασθενειών.

Τα τελευταία χρόνια, υπάρχουν αυξανόμενες ενδείξεις για τις βλαβερές συνέπειες της υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ. Το 2024, η Αμερικανική Ένωση για την Έρευνα Καρκίνου διαπίστωσε ότι η κατανάλωση αλκοόλ αυξάνει τον κίνδυνο έξι διαφορετικών τύπων καρκίνου: ορισμένους καρκίνους κεφαλής και τραχήλου, καρκίνωμα πλακωδών κυττάρων οισοφάγου, καρκίνο του μαστού, καρκίνο του παχέος εντέρου, καρκίνο του ήπατος και καρκίνο του στομάχου.

Σχετικές ιστορίες| Η κατανάλωση αλκοόλ γίνεται ο κύριος λόγος για μεταμόσχευση ήπατος, ειδικά στις γυναίκες

Επί του παρόντος, οι Διατροφικές Οδηγίες για τους Αμερικανούς συνιστούν στους Αμερικανούς να «περιορίσουν τα αλκοολούχα ποτά».

“Ενώ οι νέες Διατροφικές Οδηγίες για τους Αμερικανούς περιέχουν χρήσιμες πληροφορίες “λιγότερο τόσο καλύτερα”, δεν παρέχουν ένα ποσοτικό πλαίσιο. Η μελέτη μας σχεδιάστηκε για να το κάνει αυτό σε όλο το φάσμα της κατανάλωσης αλκοόλ”, δήλωσε ο συν-συγγραφέας της μελέτης Timothy Naimi, MD, MPH.

Οι προηγούμενες οδηγίες συνιστούσαν δύο ποτά την ημέρα για τους άνδρες και ένα ποτό την ημέρα για τις γυναίκες.

Η Μελέτη Πρόσληψης Αλκοόλ και Υγείας διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι που έπιναν κατά μέσο όρο 14 ποτά την εβδομάδα είχαν έναν στους 25 κίνδυνο θανάτου από το αλκοόλ.

Μελέτες έχουν επίσης βρει ότι ακόμη και μικρές ποσότητες αλκοόλ μπορεί να εγκυμονούν κινδύνους για την υγεία. Για τους άνδρες, η κατανάλωση περισσότερων από περίπου 6,5 ποτών την εβδομάδα αυξάνει τον κίνδυνο θανάτου από αιτίες που σχετίζονται με το αλκοόλ σε περισσότερους από 1 στους 1.000.

Για τις γυναίκες, τα όρια είναι παρόμοια – περισσότερα από επτά ποτά την εβδομάδα τις βάζουν στο ίδιο επίπεδο κινδύνου.

Μόλις ο μέσος αριθμός ποτών ξεπεράσει τα 8,5 ποτά την εβδομάδα, ο κίνδυνος εκτινάσσεται σε περισσότερο από ένα τοις εκατό.

Το 2025, μια δημοσκόπηση της Gallup διαπίστωσε ότι περισσότεροι Αμερικανοί δίνουν προτεραιότητα στην υγεία και την ευεξία τους. Η δημοσκόπηση έδειξε ότι το 54% των ενηλίκων των ΗΠΑ πίνουν αλκοόλ, το χαμηλότερο ποσοστό στην 90χρονη ιστορία της έρευνας.

Σχετικές ιστορίες| Δημοσκόπηση: Η κατανάλωση αλκοόλ στις ΗΠΑ φτάνει στο χαμηλό 90 ετών εν μέσω ανησυχιών για την υγεία

Το χάσμα των γενεών είναι βασικός παράγοντας, με τις συνήθειες κατανάλωσης αλκοόλ στους νέους να μειώνονται την τελευταία δεκαετία.

Αυτή η τάση επιταχύνθηκε πρόσφατα: τα ποσοστά κατανάλωσης αλκοόλ μειώθηκαν από 59% το 2023 σε 50% το 2025.



Σύνδεσμος πηγής