Ανησυχείτε για τα καρδιαγγειακά νοσήματα; Μια μελέτη σε 30.000 ανθρώπους στις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο διαπίστωσε ότι τα τρόφιμα πλούσια σε φλαβανόλη συνδέονται με χαμηλότερα ποσοστά καρδιακών παθήσεων.
Ερευνητές στο Πανεπιστήμιο του Reading είπε ότι τα ευρήματά τους έδειξαν περισσότερη απόχρωση από την τυπική σύσταση για τους ενήλικες να τρώνε πέντε μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα. Ορισμένα φρούτα, λαχανικά και όσπρια μπορεί να είναι πιο υγιεινά για την καρδιά από άλλα, λένε.
“Πέντε την ημέρα είναι το σωστό μήνυμα, αλλά ίσως χρειαστεί να σκεφτούμε πιο προσεκτικά ποια πέντε. Εκτός από τις βιταμίνες και τα μέταλλα, τα διάφορα φρούτα και λαχανικά προσφέρουν πολύ διαφορετικά διατροφικά οφέλη και καθώς η κατανόησή μας γι’ αυτές τις ενώσεις μεγαλώνει, υπάρχει μια πραγματική ευκαιρία να κάνουμε τη διατροφική καθοδήγηση πιο συγκεκριμένη και αποτελεσματική”, δήλωσε ο καθηγητής Gunter Kuhnle, από το Πανεπιστήμιο του Reading.
Σχετικές ιστορίες| Υψηλή αρτηριακή πίεση, καρδιακές παθήσεις που συνδέονται με κοινά συντηρητικά στα τρόφιμα
Οι ερευνητές λένε ότι η προσοχή στην περιεκτικότητα σε φλαβανόλη στα τρόφιμα μπορεί να είναι καλύτερος τρόπος για τη βελτίωση της υγείας της καρδιάς.
Ο Javier Ottaviani, επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, δήλωσε: “Οι φλαβανόλες μπορούν να μειώσουν σημαντικά τον κίνδυνο θανάτου από καρδιαγγειακές παθήσεις, αλλά μόνο εάν καταναλώνετε αρκετές φλαβανόλες. Οι περισσότεροι άνθρωποι πιστεύουν ότι η κατανάλωση πολλών φρούτων και λαχανικών θα λύσει το πρόβλημα, αλλά αυτή η μελέτη δείχνει ότι οι συγκεκριμένες επιλογές που κάνετε είναι πολύ πιο σημαντικές από τη συνολική ποσότητα.”
Οι ερευνητές κατέγραψαν τα 10 τρόφιμα με την υψηλότερη περιεκτικότητα σε φλαβανόλη ανά μερίδα:
- Δαμάσκηνα (500 g, περίπου ένα καλάθι): περίπου 450 mg φλαβανόλες
- Cranberries (250 γραμμάρια, περίπου ένα καλάθι): περίπου 300 χιλιοστόγραμμα φλαβανολών
- Βατόμουρα (200 γραμμάρια, περίπου ένα καλάθι): περίπου 250 χιλιοστόγραμμα φλαβανολών
- Πράσινο τσάι (ένα φλιτζάνι 250 ml): περίπου 200 mg φλαβανόλες
- κουκιά/φασόλια bava (80 g, μια μικρή χούφτα): περίπου 140 mg φλαβανόλες
- Κεράσια (400 γραμμάρια, περίπου ένα καλάθι): περίπου 130 χιλιοστόγραμμα φλαβανολών
- Μήλα με φλούδα (200 g, ένα μέτριο μήλο): περίπου 110 mg φλαβανόλες
- Φράουλες (200 γραμμάρια, περίπου ένα καλάθι): περίπου 90 χιλιοστόγραμμα φλαβανολών
- Μύρτιλα (150 γραμμάρια, περίπου ένα καλάθι): περίπου 80 χιλιοστόγραμμα φλαβανολών
- Φασόλια Pinto (40 g, 2 κουταλιές της σούπας ξηρά): περίπου 70 mg φλαβανόλες
Η American Heart Association διαπίστωσε το 2021 ότι μια δίαιτα με δύο μερίδες φρούτων και τρεις μερίδες λαχανικών την ημέρα τείνει να συμβάλλει στην παράταση της ζωής. Η μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το μήνυμα “πέντε την ημέρα” μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του καρδιαγγειακού κινδύνου, επειδή οι περισσότεροι Αμερικανοί δεν τρώνε αρκετά φρούτα και λαχανικά.
Σχετικές ιστορίες| Το Jell-O κινείται προς πιο φυσικά συστατικά
Ο Dong D. Wang, επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης του 2021, δήλωσε: «Ενώ οργανισμοί όπως η American Heart Association συνιστούν την κατανάλωση τεσσάρων έως πέντε μερίδων φρούτων και λαχανικών την ημέρα, οι καταναλωτές μπορεί να λαμβάνουν ασυνεπείς πληροφορίες σχετικά με τους ορισμούς της βέλτιστης ημερήσιας πρόσληψης, συμπεριλαμβανομένων των ποσοτήτων που πρέπει να καταναλώνουν και των τροφίμων που πρέπει να αποφεύγονται».







