Μια νέα κυβερνητική μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι κίνδυνοι για την υγεία από το αλκοόλ ξεκινούν με ένα μόνο ποτό την ημέρα και ότι οποιοδήποτε επίπεδο αλκοόλ δεν έχει προστατευτική επίδραση στη θνησιμότητα.
Η μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο Journal of Alcohol and Drug Research, ανατέθηκε από τη διοίκηση του προέδρου Τζο Μπάιντεν για να εξετάσει τις βλάβες στην υγεία που σχετίζονται με το αλκοόλ. Η κυβέρνηση του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ αρνήθηκε να δημοσιοποιήσει τα ευρήματά της σε νέες διατροφικές οδηγίες, οι οποίες κυκλοφόρησαν ανεξάρτητα την Τρίτη, μετά από αντίσταση από τη βιομηχανία αλκοόλ και τις επιτροπές του Κογκρέσου.
Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η κατανάλωση ακόμη και ποσοτήτων που θεωρούνται «μέτριες» αυξάνει τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου και περισσότερων από 200 ασθενειών, συμπεριλαμβανομένων των καρδιακών παθήσεων και του καρκίνου. Αυτά τα ευρήματα συνάδουν με προηγούμενες μελέτες που έγιναν εδώ και πολλά χρόνια.
- Δείτε ολόκληρη την ιστορία στο video player παρακάτω.
Νέα κυβερνητική μελέτη διαπιστώνει ότι οι κίνδυνοι για την υγεία του αλκοόλ ξεκινούν με μόλις 1 ποτό την ημέρα
Η νέα μελέτη είναι μία από τις δύο κυβερνητικές ανασκοπήσεις που στοχεύουν να βοηθήσουν στην ανάπτυξη νέων διατροφικών κατευθυντήριων γραμμών. Οι κατευθυντήριες γραμμές που δημοσιεύθηκαν νωρίτερα φέτος συνιστούν «την κατανάλωση λιγότερου αλκοόλ για τη βελτίωση της συνολικής υγείας». Οι συγγραφείς της ανεξάρτητης δημοσιευμένης μελέτης είπαν ότι οι οδηγίες δεν παρείχαν λεπτομερείς πρακτικές συμβουλές σχετικά με τους κινδύνους του ποτού.
Ένας αξιωματούχος που συμμετείχε στη μελέτη κατηγόρησε την κυβέρνηση Τραμπ ότι «άφησε στο ράφι» την έρευνα, μια κατηγορία που η κυβέρνηση Τραμπ αρνείται.
Ο Ρόμπερτ Βίνσεντ, πρώην αξιωματούχος της πολιτικής για το αλκοόλ της Διοίκησης Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας και Κατάχρησης Ουσιών, ο οποίος ηγήθηκε της μακροχρόνιας προσπάθειας, έκανε την κατηγορία σε ένα άρθρο που συνόδευε τη μελέτη. Ο Βίνσεντ απολύθηκε πέρυσι στο πλαίσιο κυβερνητικών απολύσεων.
«Οι σημερινές προκλήσεις στην πολιτική για το αλκοόλ δεν πηγάζουν από την επιστημονική αβεβαιότητα», γράφει ο Vincent. «Αυτό που παραμένει αμφιλεγόμενο είναι εάν τα στοιχεία μπορούν να πληροφορήσουν ουσιαστικά την πολιτική όταν έρχονται σε σύγκρουση με εμπορικά συμφέροντα».
Ο Βίνσεντ είπε στο Associated Press ότι οι ερευνητές πραγματοποίησαν μια ενδελεχή ανασκόπηση της σύγκρουσης και ότι τα ευρήματα ήταν επιστημονικά έγκυρα. Είπε ότι «του ζητήθηκε να τερματίσει τη μελέτη» κατά τη διάρκεια της κυβέρνησης Τραμπ, αλλά δεν το έκανε. Το Υπουργείο Υγείας και Ανθρωπίνων Υπηρεσιών των ΗΠΑ δεν απάντησε αμέσως σε αίτημα για σχολιασμό.
Η Έμιλι Χίλιαρντ, εκπρόσωπος του Υπουργείου Υγείας και Ανθρωπίνων Υπηρεσιών των ΗΠΑ, αρνήθηκε οποιαδήποτε πρόταση ότι η μελέτη δεν ελήφθη υπόψη.
Ο Χίλιαρντ είπε ότι το Υπουργείο Υγείας και Ανθρωπίνων Υπηρεσιών των ΗΠΑ και το Υπουργείο Γεωργίας των ΗΠΑ «εξέτασαν αυτήν τη μελέτη υπό το φως των ευρύτερων διαθέσιμων επιστημονικών στοιχείων και ακολούθησαν καθιερωμένες διαδικασίες για την ανάπτυξη των Διατροφικών Οδηγιών για τους Αμερικανούς 2025-2030». «Η καθοδήγηση βασίζεται σε ολόκληρο το επιστημονικό αρχείο, όχι σε καμία αναφορά ή ανάλυση».
Οι ερευνητές λένε ότι δεν αμφισβητούν τις διατροφικές οδηγίες, αλλά τα ευρήματά τους υποστηρίζουν πιο λεπτομερείς και ισχυρές συστάσεις ότι οι σημερινοί ενήλικες πίνουν ένα ποτό την ημέρα ή λιγότερο.
«Χαίρομαι που στέλνουν ένα μήνυμα που είναι συνεπές με την επιστήμη μας, το οποίο είναι ότι λιγότερα είναι περισσότερα», δήλωσε ο Δρ. Timothy Naimi, διευθυντής του Καναδικού Ινστιτούτου Έρευνας Χρήσης Ουσιών στο Πανεπιστήμιο της Βικτώριας και ένας από τους συγγραφείς της μελέτης. «Αλλά για να αναπτυχθεί μια πραγματικά ενημερωτική καθοδήγηση, είναι απαραίτητη η παροχή πολλών πληροφοριών στους ανθρώπους».
Η νέα μελέτη διαφέρει από άλλες μελέτες που ανατέθηκαν από την κυβέρνηση για να βοηθήσουν στην ανάπτυξη διατροφικών κατευθυντήριων γραμμών, οι οποίες διαπίστωσαν ότι η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ συσχετίστηκε με χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου από όλες τις αιτίες, αλλά και αυξημένο κίνδυνο ορισμένων ασθενειών.
Η Priscilla Martinez-Matyszczyk, μία από τις συγγραφείς της νέας μελέτης και αναπληρώτρια επιστημονική διευθύντρια της Ομάδας Ερευνών για το Αλκοόλ στο Ινστιτούτο Δημόσιας Υγείας, είπε ότι η μελέτη τους δεν εξέτασε τη θνησιμότητα από όλες τις αιτίες. Αντίθετα, εξέτασε τα ποσοστά θνησιμότητας που αποδίδονται ειδικά στο αλκοόλ για να αποφευχθούν συγχυτικοί παράγοντες.
Ο Martinez-Matischik αναφέρθηκε επίσης στην επισήμανση του Δρ. Mehmet Oz, διαχειριστή των Κέντρων για Medicare και Medicaid Services, ο οποίος είπε στην εξήγησή του για τη νέα οδηγία ότι η κατανάλωση αλκοόλ είναι “ένα κοινωνικό λιπαντικό που φέρνει τους ανθρώπους κοντά” και ότι η κοινωνικοποίηση μπορεί να έχει οφέλη για την υγεία ακόμα κι αν η μη κατανάλωση αλκοόλ είναι η προτιμώμενη επιλογή.
«Από όσο γνωρίζω, δεν υπάρχουν μελέτες που να προσδιορίζουν τις κοινωνικές επιπτώσεις από τις επιπτώσεις στην υγεία», είπε ο Martinez-Matishke.
Ο Nano είπε ότι τα νέα ευρήματα «συνάδουν με την πιο πρόσφατη επιστήμη, η οποία ουσιαστικά δείχνει ότι όταν πρόκειται για υγεία, λιγότερο είναι περισσότερο».
Μια μελέτη του 2019 στο The Lancet διαπίστωσε ότι η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ αύξησε ελαφρώς τον κίνδυνο εγκεφαλικού και υψηλής αρτηριακής πίεσης, αλλά δεν είχε προστατευτικές επιδράσεις στην υγεία. Κάποτε πιστευόταν ότι η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ είναι καλή για την καρδιά, αλλά οι καλύτερες μέθοδοι έρευνας αμφισβήτησαν αυτή την ιδέα. Παλαιότερες μελέτες συνέκριναν διαφορετικές ομάδες με βάση την ποσότητα που έπιναν, αντί να αναθέσουν τυχαία στους ανθρώπους να πίνουν ή να μην πίνουν, έτσι δεν μπορούσαν να αποδείξουν την αιτία και το αποτέλεσμα. Αυτά τα οφέλη έτειναν να εξαφανίζονται όταν οι ερευνητές προσαρμόστηκαν για παράγοντες όπως το επίπεδο εκπαίδευσης, το εισόδημα και η πρόσβαση στην υγειονομική περίθαλψη.
Οι ερευνητές λένε ότι περίπου οι μισοί Αμερικανοί ηλικίας 12 ετών και άνω έχουν καταναλώσει αλκοόλ τον περασμένο μήνα, καθιστώντας το αλκοόλ την πιο συχνά χρησιμοποιούμενη εθιστική ουσία στις Ηνωμένες Πολιτείες. Ένα ποτό ισοδυναμεί με ένα κουτί μπύρας 12 ουγκιών, ένα ποτήρι κρασί 5 ουγγιών ή ένα ποτήρι ποτό.
Η διαμάχη σχετικά με τη μελέτη υπογραμμίζει τις αυξανόμενες εντάσεις μεταξύ των ιατρικών και επιστημονικών κοινοτήτων και της κυβέρνησης Τραμπ, η οποία αμφισβήτησε ή αγνοούσε τη μακροχρόνια επιστήμη στη χάραξη πολιτικής, απέλυσε ανώτερους επιστήμονες στο ομοσπονδιακό εργατικό δυναμικό και περιόρισε την επιστημονική χρηματοδότηση που βοήθησε τις ΗΠΑ να παραμείνουν στην πρώτη γραμμή της ιατρικής καινοτομίας.
Αφού οι ερευνητές της μελέτης δημοσίευσαν ένα προσχέδιο έκθεσης πέρυσι, η βιομηχανία αλκοόλ κινητοποιήθηκε εναντίον της, ξεκινώντας μια εκστρατεία για να δυσφημήσει το έργο της. Η Επιτροπή Εποπτείας της Βουλής επέκρινε επίσης τη μελέτη, εκδίδοντας μια έκθεση νωρίτερα φέτος την οποία χαρακτήρισε «γεμάτη με προκατάληψη» και κατηγόρησε τους συγγραφείς της μελέτης ότι εξήγαγαν προκαθορισμένα συμπεράσματα με βάση την προηγούμενη έρευνα και τις σχέσεις τους.
Κλικ εδώ Λάβετε την πλήρη αναφορά
Η ιστορία μεταδόθηκε από δημοσιογράφο και μετατράπηκε στην πλατφόρμα με τη βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης. Η συντακτική μας ομάδα επαληθεύει τη δικαιοσύνη και την ακρίβεια όλης της κάλυψης σε όλες τις πλατφόρμες.
Ντένβερ 7
Ντένβερ7 | Η φωνή σας: Συνδεθείτε με τη Shannon Ogden
Η βραδινή παρουσιαστής του Ντένβερ 7, Shannon Ogden, καλύπτει θέματα που επηρεάζουν όλες τις κοινότητες του Κολοράντο, αλλά ειδικεύεται στην τοπική αυτοδιοίκηση και την πολιτική. Εάν θέλετε να έρθετε σε επαφή με τον Shannon, συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα και στείλτε του ένα email.







