Health & Fitness

Μυστικά για ένα καλό βραδινό

Το βραδινό είναι το μόνο γεύμα που έχει κατηγορηθεί τόσο πολύ. Έχουν ακουστεί πολλά όπως :

  • Το βραδινό παχαίνει
  • Δεν πρέπει να τρως μετά τις 6
  • Δεν πρέπει να τρώμε αμυλούχες τροφές το βράδυ
  • Το βραδινό μετατρέπεται σε λίπος

Φυσικά τίποτα από τα παραπάνω δεν ισχύει. Όπως όλα τα υπόλοιπα γεύματα έτσι και και το βραδινό όπως και το μετά - βραδινό ή αλλιώς προ ύπνου δεν πρέπει να παραλείπετε και είναι σημαντικό γιατί ο οργανισμός θα μείνει νηστικός για αρκετές ώρες. Επίσης, η διαδικασία της διάσπασης και απορρόφησης της τροφής δεν αλλάζει κατά την διάρκειά της μέρας, παρόλα αυτά καλό θα ήταν να αποφευχθούν τα πολύ λιπαρά και βαριά μαγειρεμένα φαγητά γιατί μπορεί να προκαλέσουν καούρες και να δυσκολέψουν τον ύπνο. Η κατάλληλη ώρα  για το βραδινό είναι 3 ώρες πριν τον ύπνο και 1 ώρα πριν τον ύπνο το προ ύπνου.

Το βραδινό είναι το γεύμα που πρέπει να “συμπληρώνει” όλη την υπόλοιπη μέρα. Αν μέσα στην μέρα παραλείψετε μια- δυο ομάδες τροφίμων το βράδυ είναι η κατάλληλη στιγμή να το συμπληρώσετε. Παράδειγμα:

Το βράδυ για μένα είναι η ευκαιρία να φάω λαχανικά που μέσα στην μέρα παρέλειψα! Αγαπημένες μου επιλογές σε αυτήν την περίπτωση:

  • μια ντομάτα με 2 παξιμάδακια λίγο λιναρόσπορο και ελαιόλαδο
  • 1 τονοσαλάτα με πράσινα φυλλώδη  λαχανικά,  1 κ.σ. μαγιονέζα, 1 κ.σ. κέτσαπ
  • λίγα βραστά λαχανικά, όπως μπρόκολο και κουνουπίδι ή κολοκυθάκι και καρότο με ελαιόλαδο και λεμόνι

Αν όλη την μέρα παραλείψετε την κατανάλωση πρωτεϊνούχων τροφίμων  μπορείτε το βράδυ να φάτε:

  • 1 σαλάτα με 1 φιλέτο κοτόπουλο, iceberg, μαρούλι, κρουτόνς, και σος από γιαούρτι, μουστάρδα  και λίγο βαλσάμικο
  • 1 γιαούρτι με λίγα δημητριακά και ξηρούς καρπούς
  • 1 τοστ με γαλοπούλα, άπαχο τυράκι, ντομάτουλα και μαρουλάκι
  • 1 ομελέτα με λαχανικά στο φούρνο

Αν δεν φάγατε όλη την ημέρα φρούτα μπορεί το βραδινό σας να είναι μία

  • φρουτοσαλάτα τα φρούτα λόγο των φυτικών ινών θα σας χορτάσουν και αν έχετε βραδινές λιγούρες λόγο της φρουκτόζης θα καλύψουν το αίσθημα αυτό. μπορείτε να προσθέσετε ξηρούς καρπούς και γιαούρτι για να το μετατρέψετε σε πλήρες γεύμα
  • ένα smoothie από τα αγαπημένα σας φρούτα (ιδιαίτερη επιλογή για τους καλοκαιρινούς μίνες) για να σας χορτάσει ακόμα περισσότερο βάλτε και λίγο γάλα ή γιαούρτι, και μπορείτε να βάλετε στο μπλέντερ και ξηρούς καρπούς όπως καρύδια ή κάσσιους

Δύσκολα κάποιος μέσα στην μέρα θα παραλείψει την κατανάλωση αμυλούχων παρόλα αυτά αν δεν φάγατε αρκετά μπορείτε να φάτε για βραδινό μία:

  • μακαρόνοσαλάτα με χρωματιστές ψιλοκομμένες πιπεριές, καλαμπόκι και για πρωτεΐνη μπορείτε να προσθέσετε βραστό ασπράδι αυγού,σος από γιαούρτι και μαγιονέζα
  • μπρουσκέτες με αβοκάντο και ντομάτα. Αν θέλετε κάτι δροσερό και ελαφρύ  ξηροψήστε 2 φέτες ψωμί και μπορείτε είτε να προσθέστε το αβοκάντο σε πολύ λεπτές φέτες είτε να το αλείψτε το πάνω στο ψωμί και στη συνέχεια προσθέστε ψιλοκομμένα κομματάκια ντομάτας.

young beauty woman eating dessert under cover on white background

Βραδυνές λιγούρες

Αν το βράδυ είναι η ώρα που νιώθετε ότι θέλετε να φάτε κάτι γλυκό ή που έχετε την ανάγκη περισσότερο, μπορείτε είτε να τρώτε κάτι πιο ελαφρύ το μεσημέρι ώστε το κύριο γεύμα σας να είναι αργά το απόγευμα.  Γενικά για να αποφύγετε τις λιγούρες φροντίστε το γεύμα σας να περιέχει πρωτεΐνες όπως το αυγό το κρέας, το ψάρι, τα γαλακτοκομικά και καλά λιπαρά σαν το ελαιόλαδο, τους ξηρούς καρπούς και τους σπόρους, το ταχίνι και φυτικές ίνες που βρίσκονται στα λαχανικά και στα ολικής άλεσης σιτηρά.

Mην ξεχνάτε ότι το βράδυ είναι η ώρα που όλη η οικογένεια είναι στο σπίτι. Φροντίστε να καθίσετε με την οικογένεια ή τους φίλους στο τραπέζι να μιλήσετε και να περάσετε ποιοτικό χρόνο μαζί τους. Πέρα από το υγιεινό φαγητό, η υγιείς σχέσεις με τους φίλους και την οικογένεια επηρεάζουν την ψυχολογία μας και φυσικά νιώθουμε καλύτερα.

Family Eating Meal Together In Kitchen